10 ათასი ნაბიჯი მარკეტინგული ხრიკია? | Allnews.Ge

10 ათასი ნაბიჯი მარკეტინგული ხრიკია?

მონაცემები დღეში 10000 ნაბიჯის სარგებლობის შესახებ არ არის სამედიცინო ნორმა, არამედ ეს მარკეტინგული ხრიკია.

1965 წელს, ტოკიოს ოლიმპიადის შემდეგ, Yamasa Corporation-მა გამოუშვა პედომეტრი სახელწოდებით Manpo-kei. სლოგანი "მოდით ვიაროთ 10000 ნაბიჯი დღეში" იყო შესანიშნავი მარკეტინგული ხრიკი, რადგან იეროგლიფი მან (万), რაც ნიშნავს 10,000, ვიზუალურად წააგავს მოსიარულე ადამიანს.

მეცნიერებმა ეს რიცხვი მათ მიერ ჩატარებული კვლევის საფუძველზე მიიღეს. მასში მონაწილეობდნენ ჭარბწონიანი იაპონელები, რომლებიც ყოველდღიურად დადიოდნენ 3000-დან 5000-მდე ნაბიჯს. ტოკიოს უნივერსიტეტის მეცნიერი იოშირო ჰატანო მივიდა დასკვნამდე, რომ ნაბიჯების რაოდენობის 10000-მდე გაზრდა გამოიწვევს 300-400 კალორიის დეფიციტს. და ეს დაგეხმარებათ წონაში დაკლებაში და გულ-სისხლძარღვთა დაავადებების რისკის შემცირებაში.

თუმცა, არ არსებობს მიზეზი, რომ დღეში ზუსტად ამ რაოდენობის ნაბიჯები გაიაროთ. ექიმების უმეტესობა გვირჩევს დღეში მინიმუმ 6000-8000 ნაბიჯის გადადგმას. ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაცია კი უბრალოდ რეკომენდაციას უწევს ზომიერი აერობული აქტივობის ჩატარებას კვირაში 150-300 წუთის განმავლობაში.

რა რაოდენობის ნაბიჯებს მივყავართ დეპრესიამდე ნაბიჯების რაოდენობა მნიშვნელოვანი პუნქტია ადამიანის ჯანმრთელობის პროგნოზირებისთვის. ეს მაჩვენებელი ჩვეულებრივ ასოცირდება გულის ჯანმრთელობასთან. სინამდვილეში, ისიც აღმოჩნდა, რომ ნაბიჯების რაოდენობამ შეიძლება გავლენა მოახდინოს ფსიქიკაზე.

მეცნიერებმა ახლებურად შეხედეს ყოველდღიური გადადგმული ნაბიჯების რაოდენობას. ახლა მათ შეისწავლეს, როგორ მოქმედებს ის დეპრესიაზე. გამოვლენილია მაქსიმალური და მინიმალური ნაბიჯების რაოდენობა, რომლებსაც შეუძლიათ როგორც დაიცვას ასეთი აშლილობისგან, ასევე გამოიწვიოს იგი. იხილეთ სრულად