“საქართველოში ჯერ კიდევ არსებობს კოლექტიური “ნაციონალური მოძრაობა“, რომელიც ომში არა უბედურებას, არამედ - შესაძლებლობას ხედავს“ - ბიძინა ივანიშვილი | Allnews.Ge

“საქართველოში ჯერ კიდევ არსებობს კოლექტიური “ნაციონალური მოძრაობა“, რომელიც ომში არა უბედურებას, არამედ - შესაძლებლობას ხედავს“ - ბიძინა ივანიშვილი

“კო­ლექ­ტი­უ­რი “ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბა“, ომში არა უბე­დუ­რე­ბას, არა­მედ, შე­საძ­ლებ­ლო­ბას ხე­დავს - ამ ხალ­ხის ნა­წილ­მა ჯერ 2008 წელს და­ღუ­პა ქვე­ყა­ნა, შემ­დეგ კი, ყვე­ლა­ფერს აკე­თებ­და და აკე­თებს, რომ სა­ქარ­თვე­ლო მე­ო­რე ფრონ­ტად აქ­ცი­ოს“, - ამის შე­სა­ხებ “ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ სა­პა­ტიო თავ­მჯდო­მა­რემ, ბი­ძი­ნა ივა­ნიშ­ვილ­მა, ახალ­ცი­ხე­ში, პარ­ტი­ის სა­არ­ჩევ­ნო კამ­პა­ნი­ის რე­გი­ო­ნულ ღო­ნის­ძი­ე­ბა­ზე გა­ნა­ცხა­და და მშვი­დო­ბის მნიშ­ვნე­ლო­ბა­ზე გა­ა­მახ­ვი­ლა ყუ­რა­დღე­ბა.

რო­გორც მან აღ­ნიშ­ნა, რომ ქარ­თულ სა­ზო­გა­დო­ე­ბას არ ეს­წავ­ლე­ბა, რა არის ომი და რა უბე­დუ­რე­ბა ახ­ლავს თან მას.

ივა­ნიშ­ვილ­მა, ასე­ვე აღ­ნიშ­ნა, რომ ქვე­ყა­ნა­ში ჯერ კი­დევ არ­სე­ბობს კო­ლექ­ტი­უ­რი “ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბა“, რო­მე­ლიც მზად არის, სა­კუ­თა­რი მო­სახ­ლე­ო­ბის სის­ხლის ფა­სად ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­ში დაბ­რუნ­დეს, ამი­ტომ, ომში არა უბე­დუ­რე­ბას, არა­მედ შე­საძ­ლებ­ლო­ბას ხე­დავს.

“მშვი­დო­ბის მნიშ­ვნე­ლო­ბა­ზე ბევ­რს არა­ფერს ვი­ტყვი; ამ ქვეყ­ნის შვი­ლებს არ გვეს­წავ­ლე­ბა, რომ სა­უ­კუ­ნე­ე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში, სწო­რედ მშვი­დო­ბა იყო ჩვენ­თვის ასე სა­ნატ­რე­ლი რამ, რად­გან კარ­გად ვი­ცო­დით რა არის ომი და რა უბე­დუ­რე­ბა ახ­ლავს მას თან.

მი­უ­ხე­და­ვად ამი­სა, სა­ქარ­თვე­ლო­ში ჯერ კი­დევ არ­სე­ბო­ბენ ადა­მი­ა­ნე­ბი, პო­ლი­ტი­კუ­რი ძა­ლე­ბი, სხვა­დას­ხვა არა­სამ­თავ­რო­ბო ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ე­ბი, ერთი სი­ტყვით - კო­ლექ­ტი­უ­რი “ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბა“, რო­მე­ლიც ომში არა უბე­დუ­რე­ბას, არა­მედ - შე­საძ­ლებ­ლო­ბას ხე­დავს, შე­საძ­ლებ­ლო­ბას იმი­სა, რომ უცხო­ე­ლი პატ­რო­ნე­ბის მხარ­და­ჭე­რით, თუნ­დაც ომის, ანუ სა­კუ­თა­რი მო­სახ­ლე­ო­ბის სის­ხლის ფა­სად, ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­ში დაბ­რუნ­დეს. ამ ხალ­ხის ნა­წილ­მა ჯერ 2008 წელს და­ღუ­პა ქვე­ყა­ნა, როცა შეგ­ნე­ბუ­ლად მო­ახ­დი­ნა ომის პრო­ვო­ცი­რე­ბა, შემ­დეგ კი, ყვე­ლა­ფერს აკე­თებ­და და აკე­თებს, რომ სა­ქარ­თვე­ლო უკ­რა­ი­ნა­ში და­წყე­ბუ­ლი სამ­ხედ­რო კონ­ფლიქ­ტის მო­ნა­წი­ლედ, მე­ო­რე ფრონ­ტად აქ­ცი­ოს. ეს მათი უცხო­ე­ლი პატ­რო­ნე­ბის პირ­და­პი­რი დაკ­ვე­თაა, რაც იდე­ა­ლუ­რად ერ­გე­ბა კო­ლექ­ტი­უ­რი “ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბის“ რა­დი­კა­ლურ, ვიწ­რო­პარ­ტი­ულ ინ­ტე­რესს - ნე­ბის­მი­ერ ფა­სად დაბ­რუნ­დეს ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა­ში“, - გა­ნა­ცხა­და ბი­ძი­ნა ივა­ნიშ­ვილ­მა.

ბი­ძი­ნა ივა­ნიშ­ვილ­მა ყუ­რა­დღე­ბა გა­ა­მახ­ვი­ლა რთულ გე­ო­პო­ლი­ტი­კურ ვი­თა­რე­ბა­სა და არ­სე­ბულ საფრ­თხე­ებ­ზე. მან­ვე გან­მარ­ტა, რომ გან­სა­კუთ­რე­ბუ­ლი დაც­ვა სჭირ­დე­ბა რო­გორც მშვი­დო­ბას, ისე და­მო­უ­კი­დებ­ლო­ბას.“საფრ­თხე რომ არ­სე­ბობს, ამას ყვე­ლა­ნი კარ­გად ვხე­დავთ, რად­გან ხე­ლის გულ­ზე დევს ის რთუ­ლი გე­ო­პო­ლი­ტი­კუ­რი ვი­თა­რე­ბა, რის წი­ნა­შეც ვდგა­ვართ. მშვი­დო­ბას დღეს გან­სა­კუთ­რე­ბით სჭირ­დე­ბა დაც­ვა, ისე­ვე, რო­გორც და­მო­უ­კი­დებ­ლო­ბას, რათა ერთი მხრივ, სა­ქარ­თვე­ლოს ომში ძა­ლით ჩარ­თვა ვე­რა­ვინ - ვე­ღა­რას­დროს შეძ­ლოს, მე­ო­რე მხრივ კი შე­ვი­ნარ­ჩუ­ნოთ და­მო­უ­კი­დებ­ლო­ბა და სა­ქარ­თვე­ლოს - ჩვე­ნი ხალ­ხის მიერ არ­ჩე­უ­ლი ხე­ლი­სუფ­ლე­ბა მარ­თავ­დეს და არა უცხო ძა­ლე­ბის მიერ კონ­ტრო­ლი­რე­ბა­დი კო­ლექ­ტი­უ­რი “ნა­ცი­ო­ნა­ლუ­რი მოძ­რა­ო­ბა“, რე­ჟი­მი, რო­მელ­საც წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში ჰქონ­და სა­ხელ­მწი­ფო მი­ტა­ცე­ბუ­ლი.

ერ­თად დგო­მით შევ­ძე­ლით და ავა­შე­ნეთ ქვე­ყა­ნა, რო­მელ­შიც და­ცუ­ლია ადა­მი­ა­ნის ყვე­ლა უფ­ლე­ბა, აზ­რი­სა და სი­ტყვის თა­ვი­სუფ­ლე­ბა, გვაქვს გა­ჯან­სა­ღე­ბუ­ლი სა­სა­მარ­თლო, მე­დია - და­მო­უ­კი­დე­ბე­ლია, ბიზ­ნე­სი კი ხელ­შე­უ­ხე­ბე­ლი, ქვე­ყა­ნა, სა­დაც ხალ­ხი თა­ვი­სუფ­ლად ცხოვ­რობს და აღარ აქვს პო­ლი­ტი­კუ­რი დევ­ნის შიში“, - გა­ნა­ცხა­და პარ­ტია “ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ დამ­ფუძ­ნე­ბელ­მა და სა­პა­ტიო თავ­მჯდო­მა­რემ.

რო­გორც ივა­ნიშ­ვილ­მა მო­სახ­ლე­ო­ბას გა­ნუ­ცხა­და, “ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ გუნ­დი, წარ­მა­ტე­ბე­ბის მიღ­წე­ვის მი­უ­ხე­და­ვად შე­ჩე­რე­ბას არ აპი­რებს და მო­მა­ვალ­შიც გა­აგ­რძე­ლებს მო­სახ­ლე­ო­ბის გან­ვი­თა­რე­ბა­სა და კე­თილ­დღე­ო­ბა­ზე ზრუნ­ვას. მან აღ­ნიშ­ნა, რომ სა­ქარ­თვე­ლოს უახ­ლეს ის­ტო­რი­ა­ში პირ­ვე­ლად, 12-წლი­ა­ნი უწყვე­ტი მშვი­დო­ბა გვაქვს, რაც გან­ვი­თა­რე­ბის მთა­ვა­რი წი­ნა­პი­რო­ბაა.

“უფრო შორს აღარ წა­ვალ, მაგ­რამ გე­ტყვით, რომ ამ წარ­მა­ტე­ბე­ბის მი­უ­ხე­და­ვად, “ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ გუნ­დი, შე­ჩე­რე­ბას, რა თქმა უნდა, არ აპი­რებს. მო­მა­ვალ­შიც ყვე­ლა­ფერს გა­ვა­კე­თებთ იმის­თვის, რომ ჩვე­ნი ქვეყ­ნის გან­ვი­თა­რე­ბა და კე­თილ­დღე­ო­ბა ყვე­ლა თქვენ­გან­მა, სა­ქარ­თვე­ლოს თი­თო­ე­ულ­მა მო­ქა­ლა­ქემ სა­კუ­თარ თავ­ზე იგ­რძნოს.ბუ­ნებ­რი­ვია, ყვე­ლა ის სი­კე­თე, რა­საც 2012 წლის შემ­დეგ ერ­თად მი­ვაღ­წი­ეთ კარ­გია და აღ­ნიშ­ვნას იმ­სა­ხუ­რებს, მაგ­რამ უმ­თავ­რე­სი გახ­ლავთ ის, რომ დღეს ჩვენ ვცხოვ­რობთ სა­ქარ­თვე­ლო­ში, სა­დაც ჩვე­ნი ქვეყ­ნის უახ­ლეს ის­ტო­რი­ა­ში პირ­ვე­ლად, გვაქვს 12 წლი­ა­ნი უწყვე­ტი მშვი­დო­ბა, რაც გან­ვი­თა­რე­ბის მთა­ვა­რი სა­წინ­და­რია, ეს კი წლე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში თქვენ მიერ “ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბი­სათ­ვის“ გა­მო­ცხა­დე­ბუ­ლი ნდო­ბის შე­დე­გია. მშვი­დო­ბის მნიშ­ვნე­ლო­ბა­ზე ბევ­რს არა­ფერს ვი­ტყვი; ამ ქვეყ­ნის შვი­ლებს არ გვეს­წავ­ლე­ბა, რომ სა­უ­კუ­ნე­ე­ბის გან­მავ­ლო­ბა­ში, სწო­რედ მშვი­დო­ბა იყო ჩვენ­თვის ასე სა­ნატ­რე­ლი რამ, რად­გან კარ­გად ვი­ცო­დით რა არის ომი და რა უბე­დუ­რე­ბა ახ­ლავს მას თან“, - გა­ნა­ცხა­და ბი­ძი­ნა ივა­ნიშ­ვილ­მა.

ქარ­თუ­ლი ოც­ნე­ბის“ სა­პა­ტიო თავ­მჯდო­მა­რემ, ახალ­ცი­ხე­ში, სა­არ­ჩევ­ნო კამ­პა­ნი­ის რე­გი­ო­ნულ ღო­ნის­ძი­ე­ბა­ზე, მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლი ეკ­ლე­სი­ის რო­ლის სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ა­ში ასახ­ვა­ზე ისა­უბ­რა და აღ­ნიშ­ნა, რომ მარ­თლმა­დი­დებ­ლუ­რი ქრის­ტი­ა­ნო­ბა ამ გზით გან­მტკიც­დე­ბა, რო­გორც ქარ­თუ­ლი სა­ხელ­მწი­ფოს თვითმყო­ფა­დო­ბის საყ­რდე­ნი.

“ჩვენ ავ­სა­ხავთ კონ­სტი­ტუ­ცი­ა­ში მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლი ეკ­ლე­სი­ის როლს სწო­რედ იმ ფორ­მით, რო­გორ­საც ის იმ­სა­ხუ­რებს. მარ­თლმა­დი­დებ­ლუ­რი ქრის­ტი­ა­ნო­ბა კონ­სტი­ტუ­ცი­ით გან­მტკიც­დე­ბა რო­გორც სა­ქარ­თვე­ლოს სა­ხელ­მწი­ფოს თვითმყო­ფა­დო­ბის საყ­რდე­ნი!თუმ­ცა, არა­ვის უნდა და­ა­ვი­წყდეს, რომ სა­უ­კუ­ნე­ე­ბია, ჩვენ ვცხოვ­რობთ მრა­ვა­ლეთ­ნი­კურ ქვე­ყა­ნა­ში, სა­ქარ­თვე­ლო­ში, სა­დაც ქარ­თვე­ლებ­თან ერ­თად ას­წლე­უ­ლე­ბია ცხოვ­რო­ბენ, იბ­რძვი­ან, შრო­მო­ბენ სხვა­დას­ხვა ეთ­ნი­კუ­რი ჯგუ­ფე­ბის წარ­მო­მად­გენ­ლე­ბი, ადა­მი­ა­ნე­ბი, რომ­ლე­ბიც იყ­ვნენ, არი­ან და მო­მა­ვალ­შიც იქ­ნე­ბი­ან ჩვე­ნი ქვეყ­ნის ერთ-ერთი მთა­ვა­რი და­საყ­რდე­ნი.

ამი­ტო­მაც, სა­ქარ­თვე­ლოს კონ­სტი­ტუ­ცი­ა­ში მარ­თლმა­დი­დე­ბე­ლი ეკ­ლე­სი­ის რო­ლის გა­მოკ­ვე­თით, არ­ცერ­თი რე­ლი­გი­უ­რი კონ­ფე­სი­ის მნიშ­ვნე­ლო­ბა არ დაკ­ნინ­დე­ბა; პი­რი­ქით, ჩვე­ნი ქვე­ყა­ნა სწო­რედ იმით არის გა­მორ­ჩე­უ­ლი, რომ სხვა­დას­ხვა აღმსა­რებ­ლო­ბის ხალ­ხს ერ­თმა­ნე­თის რე­ლი­გი­ის უდი­დე­სი პა­ტი­ვის­ცე­მა გვაქვს და ასე გაგ­რძელ­დე­ბა მო­მა­ვალ­შიც - თი­თო­ე­ულ რე­ლი­გი­უ­რი კონ­ფე­სია ისე­ვე იქ­ნე­ბა და­ცუ­ლი, რო­გორც აქამ­დე, მათი თა­ვი­სუფ­ლე­ბის დაც­ვის გა­რან­ტი კი კვლა­ვაც სა­ხელ­მწი­ფო იქ­ნე­ბა, რად­გან ჩვენ ვცხოვ­რობთ ქვე­ყა­ნა­ში, სა­დაც სა­ხელ­მწი­ფო თა­ნაბ­რად ზრუ­ნავს თი­თო­ე­ულ მო­ქა­ლა­ქე­ზე, გა­ნურ­ჩევ­ლად მისი ეროვ­ნე­ბი­სა და აღმსა­რებ­ლო­ბი­სა.

და ბო­ლოს, სამ­ცხე-ჯა­ვა­ხეთ­ში თქვენ წი­ნა­შე გა­მოს­ვლა შოთა რუს­თა­ვე­ლის სი­ტყვე­ბით მინ­და და­ვას­რუ­ლო. სა­უ­კუ­ნე­ე­ბის წინ ამ კუ­თხის შვილ­მა, დიდ­მა ქარ­თველ­მა მგო­სან­მა, და­წე­რა შე­გო­ნე­ბა, რო­მე­ლიც დღე­საც აქ­ტუ­ა­ლუ­რი და საკ­რა­ლუ­რია - “ბო­როტ­სა სძლია კე­თილ­მან, არ­სე­ბა მისი გრძე­ლია“... თქვე­ნი ძალა და ენერ­გია, თქვე­ნი შე­მარ­თე­ბა მაძ­ლევს იმის თქმის სა­ფუძ­ველს, რომ 26 ოქ­ტომ­ბერს სა­ქარ­თვე­ლო ისევ გა­ი­მარ­ჯვებს ბო­რო­ტე­ბა­ზე, რაც ჩვე­ნი ქვეყ­ნის გრძელ­ვა­დი­ა­ნი მშვი­დო­ბის და სტა­ბი­ლუ­რო­ბის მყა­რი სა­ფუძ­ვე­ლი იქ­ნე­ბა“, - გა­უ­ცხა­და ბი­ძი­ნა ივა­ნიშ­ვილ­მა სამ­ცხე-ჯა­ვა­ხე­თის რე­გი­ო­ნის მო­სახ­ლე­ო­ბას.